Pierwsze Sale Doświadczania Świata (Snoezelen) powstały w latach 60., w Holandii. Obecnie, idea ta stopniowo rozpowszechnia się także w Polsce. Głównym założeniem tego rodzaju sal jest przebywanie w pomieszczeniu, które umożliwia stymulację zmysłów za pomocą całej gamy bodźców.
Sala Doświadczania Świata jest miejscem, w którym dziecko może odnaleźć spokój, doświadczyć samego siebie. Poczuć bliskość otaczającego świata. Aby było to możliwe niezbędna jest specjalnie przygotowana przestrzeń, w której - w przeciwieństwie do codziennych warunków - zmysły nie są angażowane kompleksowo, lecz można się koncentrować na wybranych bodźcach np. wzrokowych, dotykowych, słuchowych. W takim pomieszczeniu znajdują się świadomie skomponowane urządzenia, dzięki którym możliwe jest odbieranie bodźców o określonym natężeniu i pierwszorzędnym znaczeniu.
Sala ta jest przyjaznym środowiskiem dla dziecka. Dostarcza ona doświadczeń odmiennych od tych przeżywanych na co dzień. Dziecko posiada wolność wyboru tych bodźców, które dla niego samego są najprzyjemniejsze, których chce doświadczyć. Osoba przebywająca w Sali poznaje świat poprzez aktywację zmysłów we właściwy sobie sposób, na podstawie własnego tempa i własnej decyzji.
Urządzenia składające się na wyposażenie Sali Doświadczenia Świata w naszej szkole finansowane są z Europejskiego Funduszu Społecznego.