Świetlica szkolna jest bardzo istotną, integralną częścią Naszej Szkoły.
Jej podstawowym celem jest zapewnienie bezpieczeństwa i opieki uczniom, którzy czekają na lekcje lub na odebranie przez rodziców lub przewóz. Nasi wychowawcy dbają o organizację czasu spędzonego w świetlicy. Często jest to kilka godzin, które staramy się efektywnie wykorzystać, inspirując i ucząc uczniów do właściwego spędzania czasu wolnego, ale także do rozwijania zainteresowań oraz zawierania przyjaźni i integrowania się z kolegami z innych klas.
W Naszej świetlicy są stworzone warunki do wypoczynku, relaksu, zabawy oraz do rozwijania zainteresowań uczniów. Świetlica jest czynna od godziny 7:00 do godziny 16:30.
Uczniowie mają możliwość samodzielnego wyboru zajęć i aktywności proponowanych w świetlicy. Podczas pobytu w świetlicy uczniowie z autyzmem mają czas na dowolne zabawy zgodne z zainteresowaniami.
Zajęcia opiekuńczo - wychowawcze dla uczniów Naszej Szkoły odbywają się w małych grupach i w przyjaznym, miłym otoczeniu.
Zajęcia prowadzone są według rocznego planu pracy świetlicy szkolnej i na podstawie programu wychowawczego szkoły.
Poniżej przedstawiamy ofertę Naszej pracy w świetlicy szkolnej:
- Realizujemy zajęcia pozalekcyjne w świetlicy szkolnej z uczniami:
- Gry i zabawy stolikowe
- Spontaniczne i kierowane zabawy
- Zajęcia plastyczno-techniczne
- Zajęcia czytelnicze
- Zajęcia ruchowe na sali gimnastycznej, szkolnym placu zabaw
- Zajęcia z elementami matematyki
- Zajęcia komputerowe
- Zajęcia kulinarne w kuchni dydaktycznej (od kl.II do kl.VII )
- zajęcia ruchowe z elementami muzyki
- Zajęcia relaksacyjne z elementami masażu
- zajęcia audiowizualne
- zajęcia porządkowe
- Uczniowie uczestniczą w konkursach plastycznych, szkolnych i ogólnopolskich
- Uczniowie rozwijają swoje zainteresowania
- Uczniowie kształtują nawyki kulturalne i higieniczne
- Uczniowie kształtują postawy patriotyczne
- Uczniowie kształtują postawy bezpiecznego zachowania się w szkole i poza nią
- Wychowawcy świetlicy dbają o rozwój uczniów w zakresie komunikacji werbalnej i pozawerbalnej za pomocą symboli PCS, gestów Makatona
- Zajęcia pozalekcyjne prowadzone są w małych grupach, w różnych salach dostosowanych do pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach