Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?
AKCEPTUJĘ

Poznajemy lektury – nasz projekt

Podczas czytelniczo-integracyjnych zajęć międzyklasowych uczniowie poznali fragmenty lektury uzupełniającej: młodzieżowej, z szybką akcją i elementami fantastyki pt. „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi”. W marcu i w kwietniu nie mogło natomiast zabraknąć spotkania z książką Aleksandra Kamińskiego pt. „Kamienie na szaniec”. Uczniowie z uwagą słuchali fragmentów opowieści napisanej przez człowieka, który osobiście znał Tadka, Alka i Janka – zdolnych maturzystów, których młodzieńcze lata przypadły na czas II wojny światowej.

Ramię w ramię – ćwiczymy musztrę

W środę, 30 kwietnia 2025 r., odbyła się kolejna zbiórka harcerska, poświęcona musztrze. Nasi harcerze z dużym zaangażowaniem uczestniczyli w zajęciach, ćwicząc podstawowe komendy, ustawienia oraz pracę w szyku.

W trakcie spotkania ćwiczyliśmy:

postawę zasadniczą i swobodną,

Spotkanie ze Strażnikiem Miejskim

W dniu 28 kwietnia w naszej szkole odbyło się wyjątkowe spotkanie z Strażnikiem Miejskim, podczas którego uczniowie mieli okazję poznać zasady komunikacji bez przemocy. Uczniowie wzięli udział w grze „Kto tak jak ja lubi…”, gdzie odpowiadali na pytania strażnika. Później zagrali w kalambury. Każdy z uczniów miał okazję pokazać różne czynności, a reszta zgadywała.

Zasieliśmy łąkę kwietną

Dnia 22 kwietnia obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Ziemi, który w naszej szkole świętowaliśmy przez cały tydzień. Z tej okazji Szkolne Koło Ekologiczne przygotowało niespodziankę dla całej społeczności szkolnej – nasza szkoła wzięła udział w ogólnopolskiej akcji Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi "Zasiej łąkę kwietną z MRiRW". Dzięki tej inicjatywie otrzymaliśmy mieszankę nasion kwiatów wieloletnich.

Innowacja pedagogiczna

„Dzień dobry, proszę, dziękuję to mnie nic nie kosztuje, a każdy dzień słońcem smakuje”, to innowacyjny Trening Umiejętności Społeczno-Wychowawczych w Szkole Podstawowej Specjalnej nr 6. Ta innowacja pedagogiczna ma na celu kształtowanie u dzieci w wieku szkolnym nawyków kultury osobistej oraz rozwijanie pozytywnych postaw społecznych. Projekt wspiera budowanie środowiska opartego na życzliwości, wzajemnym szacunku i empatii, co ma wpływ na jakość relacji międzyludzkich oraz atmosferę w grupie szkolnej.